My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> איך ומתי לגשת למשקיע
איך ומתי לגשת למשקיע

אני פוגש יזמים רבים בשלבי פעילות שונים החל משלבים מוקדמים מאוד בשלב הרעיון כשהם רק חשבו עליו ואפילו לעיתים עוד לפני שבדקו בדיקה ראשוני מה קיים בעולם ומה לא. חלק לא קטן מיזמים אלו שואלים אותי כיצד הם מאתרים משקיעים שכן הם רוצים לגייס כסף כדי לקדם את הרעיון שלהם ולהפוך אותו לסטארט אפ. בשלב זה הם חושבים שכל מה שצריך זה רעיון טוב ואולי שמישהו יכתוב עבורם איזו שהיא תוכנית עסקית ואפשר עם זה לגשת למשקיע ולגייס ממנו כסף...וכשאני אומר להם כי כמו שהם נראים עכשיו אף משקיע לא יסתכל עליהם, לא יסכים להפגש איתם ובודאי שאפילו לא ישקול להשקיע ברעיון שלהם כסף. רעיונות מצויינים רבים מסתובבים השטח בכל התחומים והדרך להפיכת רעיון מצויין לעסק מצויין ולחברת סטארט אפ מבטיחה היא ארוכה ומורכבת ורוב היזמים לא מצליחים בה. לכן, המשקיעים כלל לא בוחנים רעיונות בתוליים כל כך אפילו אם כתבו עבורם תוכנית עסקית. המשקיעים בוחרים לראות את המיזמים המבטיחים ביותר שכבר הצליחו להתקדם מספר שלבים והיזמים שלהם הוכיחו את עצמם ואת יכולת היזמות שלהם ואז אולי משקיע ישקול האם להשקיע בהם או לא.

אם כך מהי חברה שבשלה לגשת למשקיע ? האם תוכנית עסקית עושה את ההבדל ? או אולי צוות נכון ? או אולי פרוטו טייפ ?או אולי משהו אחר ?

התשובה ברורה והגיונית מאוד. אתם כיזמים צריכים לדחוף את הרעיון שלכם קדימה על פי תוכנית עסקית מובנית ורצינית (כאשר בשלב מוקדם זה היא לאו דווקא צריכה להיות מהודרת וערוכה כמו תוכנית עסקית ייצוגית) אבל היא צריכה להיבנות תוך כדי חשיבה מעמיקה ורצינית כך שתוביל אתכם למקומות טובים.

לאורך הדרך שבה אתם מתקדמים אתם נדרשים ליצור לסטארט אפ שלכם צוות רציני ומקצועי שיוכל לקחת את התוכנית העסקית שבניתם ולקדם אותה בצורה טובה ומקצועית. איכות הצוות הינה אחד התנאים המרכזיים שכל משקיע שוקל בשלב שבו הוא צריך להחליט האם הוא משקיע במיזם הספציפי הזה אם לאו. ככל שהצוות יותר רציני, מתאים, מנוסה ומגובש כך המשקיע ירגיש נוח יותר להשקיע במיזם.

בניית MVP – Minimum Viable Product. משקיע מצפה שכאשר אתם מגיעים אליו ומציגים בפניו את הסטארט אפ שלכם ואת התוכנית העסקית שלו, תציגו בפניו את ה – MVP שלכם בפעולה כך שהוא יוכל לראות לא רק ניירת, רעיון, תוכנית עסקית וצוות נהדר אלא גם מיזם שהחל לפעול, הוכיח שחלק מהנחות היסוד (שניתן לבדוק בשלב מוקדם זה) אכן נכונות ושהצוות והיזם הצליחו לקדם את הרעיון באמצעות תוכנית עסקית שבנו והגדירו עד למצב שבו הוא פועל בשטח עם לקוחות ועם שאר הגורמים הרלבנטיים לאותו מיזם.

לסיכום, חשוב לזכור שהיום, בתנאי עולם ההייטק המקובלים נכון לגשת למשקיעים כאשר גיבשתם צוות רציני, בניתם תוכנית עסקית טובה, ייצרתם MVP שהחל כבר לפעול ואתם מציגים בפני המשקיע עסק פעיל בתחילת דרכו ולא רעיון ראשוני ותיאורטי.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2018
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים