My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7המרכז לתכנון עסקי - איך לבחון את הרעיון שלכם
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> איך לבחון את הרעיון שלכם
איך לבחון את הרעיון שלכם
 
יש הרבה מאוד רעיונות שעולים במוחם של היזמים. במקרים רבים יש יזמים שחושבים כמעט בכל יום על רעיון חדש והבעיה הראשונה שלהם היא להחליט עם איזה רעיון להתעסק ומהו הרעיון הטוב יותר שיש איזה שהוא סיכוי להצליח איתו. לעיתים אני פוגש יזמים שכיוון שלא כל כך הצליחו להגיע להחלטה מה הרעיון שמעניין אותם או מושך אותם יותר הם מנסים לקדם שניים או שלוש  רעיונות במקביל ולא מבינים מדוע אני אומר להם שזה לא ממש אפשרי...חשוב להבין כי כל רעיון ידרוש את מירב היכולת ותשומת הלב של היזם והוא יתקשה מאוד לפצל את עצמו ולהקנות את תשומת הלב המלאה ליותר מרעיון אחד יתרה מכך, לכל רעיון בדר כלל תהיה תוכנית עסקית אחרת לגמרי ומודלים עסקיים שונים ובפועל כדי לקדם שנים יחד היזם ייאלץ להקים שתי חברות ולקדם שני מיזמים שונים לגמרי עם שתי תוכניות עסקיות נפרדות מה שממש לא אפשרי.
 
אם כך מהם הפרמטרים הנכונים כדי להחליט לאיזה רעיון לבנות תוכנית עסקית ועם איזה רעיון יהיה כדאי להתקדם ?
 
בחינת הצורך – חשוב לבחון מהם הצרכים עליהם הרעיון שלכם נותן מענה. יש כאלו אשר קוראים לצרכים שעליהם נותנים מענה כאב, כלומר מהו הכאב שאנו נותנים לו מזור...חשוב מאוד שהצורך או הצרכים שעליהם נותנים מענה יהיו רציניים וחשובים וחשוב גם שהצורך יהיה אמתי וחזק – must, ולא רק Nice to have.
 
גודל השוק – כאשר אנו נותנים מענה לצורך כל שהוא עלינו בסופו של דבר לבנות תוכנית עסקית ולהקים עסק שירוויח כסף. במידה וגודל השוק אינו גדול דיו, למרות שהצורך חזק ורציני לא נוכל להכניס ולהרוויח מספיק כסף והתוכנית העסקי שנבנה לצורך קידום המיזם לא תצלח. כאשר אנו מדברים ע חברת סטארט אפ שיידרשו מספר מיליוני דולרים כדי להקים אותה ולהוציא לפועל א התוכנית העסקית שלה, רצו מאוד שפוטנציאל השוק עליו אנו מדברים יהיה לפחות בגודל של חצי מיליארד דולר. שוק קטן יותר לא יפתה את המשקיעים להשקיע את הסכום הנדרש לצורם קידום המיזם והתוכנית העסקית שלו.
 
תחרות ומתחרים – גם אם אנו נותנים מענה לצרכים רציניים ביותר, והשוק גדול מאוד ויש לנו אפילו תוכנית עסקית טובה, כאשר יש בשוק שחקנים רבים עם פתרונות טובים לצרכים עליהם אנו מדברים, כנראה שלא יהיה נכון מבחינתנו להיכנס לשוק רווי ותחרותי כל כך, שוק שבו השחקנים הקיימים כבר נותנים מענה טוב ומספק.
 
טכנולוגיה – חשוב שלפני שאנו נכנסים לפיתוח תוכנית עסקית ולקידום מיזם טכנולוגי, נדע להעריך באופן טוב האם הטכנולוגיות הקיימות מאפשרות את פיתוח המיזם, האם נצטרך לעסוק בפיתוח טכנולוגי תקופה ארוכה מאוד ולהשקיע סכומים גבוהים מאוד ואולי אף להתקל באתגרי פיתוח שלא ברור לנו כיצד ניתן להתגבר עליהם. אם נדע להעריך זאת נוכל לדעת האם כדאי או לא להכנס למיזם כזה.
 
בעיות משפטיות – חשוב שנבחן גם את ההיבטים המשפטיים של המיזם שלנו שכן יתכנו מצבים בהם עניינים משפטיים ימנעו מאיתנו להוציא לפועל את המיזם ואת התוכנית העסקית שלו ורצוי שתדעו על כך לפני שתצאו לדרך ולא לאחר מכן.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2015

 
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים